För att ständigt förbättra och utveckla verksamheten på vårdboenden är det viktigt att vara lyhörd för synpunkter och klagomål som kommer in. Feedback kan komma från olika källor, såsom anhöriga, handläggare, klienter, grannar eller andra personer. Oavsett var feedbacken kommer ifrån är det viktigt att hantera den på ett systematiskt och effektivt sätt.
Därför har Journala i sin senaste version lagt till en ny modul för "Klagomål & Synpunkter". Denna modul gör det enkelt för vårdboenden att registrera, dokumentera och arbeta med den feedback som verksamheten får. Med hjälp av den nya funktionen kan ni samla in alla klagomål och synpunkter, åtgärdsförslag samt vidtagna åtgärder för att öka kvaliteten på er verksamhet.
Journala är ett journalsystem anpassat för att möta behoven hos olika typer av vårdboenden, såsom HVB-hem och LSS-hem. Om ni vill veta mer om hur vårt journalsystem kan hjälpa er att förbättra kvaliteten på ert vårdboende genom att hantera klagomål och synpunkter effektivt, tveka inte att kontakta oss.